Ana Sayfa, Kitap Yorumları, Ne Okudum

21 Ocak 2015 Çarşamba

UYUMSUZ (DIVERGENT) YORUMU



İştee karşınızda ikinci kitap yorumum.. Bu senenin ise birinci :)

ARKA KAPAK:

Beatrice Prior'ın Chicago'sunda toplum, her biri belli bir erdemi yaşatmaya adanmış beş topluluğa bölünmüş durumda. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. 

Her yıl, belli bir günde bütün on altı yaşındakiler, hayatlarının geri kalanında birlikte yaşayacakları grubu seçmek zorunda. 

Beatrice, hem ailesiyle kalmak, hem de kendi benliğini bulmak istiyor ama ikisini birden seçemez. 

Bu nedenle kendisi dahil, herkesi şaşırtan bir seçim yapıyor.

Genç yazar Veronica Roth heyecanlı seçimler, kalp kıran ihanetler, kan donduran sonuçlar ve beklenmedik aşklarla dolu karanlık bir geleceği anlatan gerilim serisinin ilk kitabıyla edebiyat sahnesine çıkıyor!




YORUMUM:

Okumak için geciken kişilerden biride bendim ama okudum ve çok beğendim. Aslında söylemem gerekirse ilk filmini izledim. Çok karışık bir şey ama anlatmaya çalışıcam. 

Biz film izlemeye gitmiştik arkadaşlarla orada bunu gördük. Erkekler girmeyi çok istedi ama biz istemedik çünkü hiç bilmiyodum. Kitabından falan haberim yoktu hiç. Neyse sonra girdik falan ben filme aşık oldum. Kızlar falan Theo'ya asıldık :) Benim orada Ansel çok dikkatimi çekmişti filmin sonunda ismini almaya falan çalışmıştım. Sonra noldu Aynı Yıldızın Altında çıktı ve Ansel herşeyim oldu. Kitaba geçme zamanı geldi bence


Lütfen yani okumayan ya da konusunu bilmeyen var mıdır? Okumamış olsanız bile birilerinden spoiler yemişsinizdir. Ben görevimi yerine getirip yine de küçük bilgiler vermek istiyorum.


Distopya tarzında okuduklarım arasında en iyisiydi. Hataları vardı tabikide. Mesela yazarın farklı bir anlatım tarzı kullanışı çoğu kişinin okuma isteğini elinden alıyor ama kesinlikle bu yargı ile yaklaşmayın. Zaten okudukça alışıyosunuz. 


Tris kesinlikle müthiş bir karakterdi. Bunu söylemeden edemicem. Fazlasıyla cesur ve korkularına karşı gelebilen bir karakter. Kendi ayakları üstünde durabiliyor. Cesurluk tam ona göre bir topluluk.


Şimdi çok bilindik bir kitap olduğundan ne söylesem bilemiyorum. Bence bu kitap için yeterli olacaktır. Ayrıca bu senenin ilk kitabıydı.


PUANIM: 5/5



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder