Ana Sayfa, Kitap Yorumları, Ne Okudum

5 Ocak 2015 Pazartesi

İLK KİTAP YORUMUM/ UMUTSUZ-COLLEEN HOOVER

ARKA KAPAK:

Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.

Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir. 

Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.(Tanıtım Bülteninden)

YORUMUM:

Tam adı yerinde bir kitaptı. Nasıl desem bilemiyorum ama elimden geldiğince spoiler vermemeye çalışacağım. Öncelikle bu kitabı yaklaşık 1.5 ay önce okudum. Blogumu yeni açtığım için şuan paylaşıyor bulunmaktayım. Şimdi lafı uzatmak istemiyorum ve yorumlamaya başlıyorum.

Sky, annesi ölen,babası onu terkeden ve bir kadın tarafından evlat edinilmiş. Annesi (evlatlık alan: Karen) onun için herşeyi göze alabilecek biri. Bunu kitabı okuduğunuzda anlayacaksınız. Fakat Sky teknolojiden uzak bir şekilde büyümüştür. Evlerinde telefon, televizyon vb. teknolojik aletler kullanılmamaktadır. En yakın arkadaşı Six ise hemen yan komşularıdır. Genelde kapı yerine birbirlerine giderken camı kullanırlar. Buda onların eğlence anlayışının bir parçası. 

Sky evde eğitim görmekten artık sıkılmıştır. Karen'e onu normal bir liseye göndermesi için yalvarır. Karen'i ikna etmeyi başarır fakat o okula başlayacağı zaman Six yurtdışına çıkar. Sky bir süre okula tek gitmek zorunda kalmıştır. 

Okulun ilk gününden insanlar ona ön yargı ile yaklaşır. Dolabına aşağılayıcı derecede notlar yapıştırılır ve bu durum Sky'ı üzer. Okul hiç de beklediği gibi çıkmamıştır. Fakat bir gün markete gittiğinde karşılaştığı çocuk herşeyi değiştirebilir. ''Dean Holder'' onun hayatında farklılıklara yol açacaktı.


İlk yorumum olduğundan dolayı böyle kısa bir tanıtım oldu. Her ne kadar kısa olsada umarım seversiniz. Ben kitaba söyleyecek söz buladım. Hiçbir şey beklediğimiz gibi olmuyor. Aklınızda hiç bir şey yokken birden olayların şekil alışı dikkatinizi çok çekecektir. Herkes bu tarz kitapları sevmeyebilir ama bu gerçekten aşırı güzel bir kitaptı. Eğer bu tarzı sevmiyor iseniz bu kitaptan sonra kararınız değişebilir.

PUANIM: 5/5


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder